جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

اخذ رتبه و گرید

اخذ رتبه بندی و گرید عبارت است از ارزیابی و بررسی یک شرکت از لحاط عملکرد فنی و مالی می باشد.

در کسب رتبه بندی و گرید یک سری معیارهای مشخص و قابل اندازه گیری تعریف شده، که طبق این معیارها عملکرد کیفی و کمی شرکت شما مورد بررسی قرار می گیرد و طبق آن کسب رتبه بندی و گرید انجام می گردد.

حال شرکت و کسب و کار شما با توجه به نوع صلاحیت خود می تواند در یکی از طبقات رتبه بندی یا گرید قرار بگیرد. اشاره به این نکته ضروری می باشد که هر چقدر رتبه بندی یا گرید شرکت شما به عدد یک نزدیک باشد، نشان دهنده با کیفیت بودن خدمات و امکانات ارائه شده شرکت شما خواهد بود. شرکت ها برای دست یابی به رتبه بندی یا گرید برتر باید از تمامی استاندارد های تعریف شده پیروی کنند و نقاط ضعف خود را بهبود بخشند.

فواید اخذ گرید

رتبه بندی یا گرید امروزه از بحث برانگیز ترین موضوعات در بین شرکت ها و کسب و کار ها به شمار می آید. تمامی مدیران ارشد و کارفرمایان به دنبال کسب رتبه بالاتری در رتبه بندی گرید هستند. برخورداری از رتبه بندی و گرید بالا ، مزایا و فواید بسیاری را به دنبال دارد از جمله این فواید می توان به عقد قرارداد با بخش های دولتی اشاره کرد. همانطور که مستحضر هستید همکاری بین بخش دولتی و خصوصی می تواند در کوتاه ترین مدت سبب رشد و توسعه بخش خصوصی گردد.

مراحل اخذ رتبه بندی و گرید

اولین مرحله ی فرآیند اخذ رتبه بندی و گرید مراجعه به سامانه مربوطه و اعلام درخواست رتبه بندی شرکت می باشد. سامانه مربوطه در ایران با نام ساجات شناخته می شود. که شما در صورت ثبت نام در این سایت می توانید گذر واژه و رمز عبور مختص شرکت خود را دریافت نمایید؛ و تمامی اطلاعات مربوط به شرکت خود را در این سامانه ابلاغ کنید.

نحوه رتبه بندی شرکت

دلیل رتبه بندی شرکت، افزایش اعتبار شرکت و در نتیجه شرکت در مناقصات مختلف و ایجاد قراردادهای معتبر است. با رتبه بندی شرکت­ ها، میزان ارزش و اعتبار شرکت مورد نظر در ارتباط با مهارت خواسته شده در مناقصات یا طرف قرداد مشخص می­شود و شانس موفقیت در این موارد بیشتر می­شود.

تفاوت نحوه رتبه بندی در شرکت­های مشاور و پیمانکاری در درجات رتبه بندی آن­ها است. رتبه بندی در شرکت­های مشاور سه درجه و رتبه بندی شرکت­های پیمانکاری پنج درجه دارد که درجات سه و پنج، کمترین سطح و درجه یک بیشترین سطح است .

برای رتبه بندی شرکت­ها به سوابق کاری شرکت و درصد موفقیت شرکت در انجام پروژه­های قبلی توجه می­شود .

مدارک لازم برای اخذ رتبه و گرید

از مدارک مورد نیاز برای اخذ رتبه و گرید می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم.

  • اگر شرکت شما جز شرکت های حقوقی است باید اگهی ثبت شرکت و آخرین تغییرات خود را در روزنامه اعلام کرده و هم چنین روزنامه را جهت ارائه به سازمان مربوطه به همراه داشته باشید.
  • کپی برابر اصل شناسنامه، کارت ملی، کارت پایان خدمت و کارت نظام مهندسی (در صورت وجود)
  • داشتن سابقه قابل ملاحظه مدیران ارشد و اعضای هیئت مدیران
  • نداشتن هیچ گونه سوء پیشینه و سابقه خروج ممنوع برای هریک از اعضای هیئت مدیره
  • کپی برابر اصل مدارک دانشگاهی کل اعضا و رزرومه ی کاری مدیران
  • دو قطعه عکس سه در چهار طبق شئونات اسلامی
  • ارائه پرینت گردش حساب بانکی شرکت

مشاوره رایگان

پیمایش به بالا